Umisol® IR Film houdt showrooms en shopping centers koel.

Toyota-Lexus Headquarters, Braine L'Alleud
De showroom is dikwijls hét visitekaartje van een bedrijf. Vaak bestaan deze uit grote glaspartijen die veel zonlicht binnenlaten. Deze grote glaspartijen hebben echter één groot minpunt.
Veel zonlicht betekent ook veel zonnewarmte-instraling waardoor de showroom in geen tijd in een serre verandert. Hierdoor wordt er een onaangenaam klimaat gerealiseerd zowel voor de werknemers als de klanten. Ook de energiekost heeft U niet langer onder controle, door de grote zonnewarmte-instraling moet de airco vaak in 'overdrive' gaan om de ruimte te koelen, met hoge energiefacturen tot gevolg.

Dit probleem deed zich ook voor bij o.a. Toyota-Lexus Headquarters te Braine l'Alleud met zijn 1.200m² glaspartijen en bij Mercedes Garage Jacobs in Sint-Niklaas met zijn 307m² glaspartijen. Beiden hebben gekozen voor het revolutionaire concept van Umisol® dat een milieuvriendelijke oplossing biedt voor warmte-beheersing.

De spectrale selectieve gesputterde IR films van Umisol® is opgebouwd uit 5 lagen edelmetaallegeringen die elk één specifiek frequentiegebied van het zonnespectrum reflecteren, zo reflecteert Umisol® tot 93% van de infrarode-stralen die voor temperatuurdalingen zorgen. De energiekost voor zowel Toyota-Lexus Headquarters als voor Mercedes Garage Jacobs is gedaald met zo een 30% en dit allemaal terwijl de optische doorkijk onveranderd is gebleven.

De grote glaspartijen van deze showrooms zorgen in de winter ook voor warmteverlies.
Dankzij de dubbele werking van Umisol® hebben zij ook in de wintermaanden energiebesparingen tot 30% gerealiseerd, dit komt doordat de opgewekte warmte teruggekaatst wordt in de ruimte. Hierdoor heeft U temperatuurstijgingen van 2 tot 4°C

Umisol® gaat niet enkel de temperatuur onder controle houden, hij gaat ook de verkleuring van het interieur, vloeren, textiel,...blokkeren, dit door de reflectie van 99% van de UV-stralen. Dit is zeer interessant voor onder meer winkelcomplexen, etalages en showrooms. Een etalage waarbij textiel of materialen verkleuren kosten de eigenaars veel geld en tijd, doordat ze op korte tijd hun etalage moeten veranderen en de verkleurde materialen niet meer kunnen verkopen.

Onder meer volgende winkels hebben hun etalage met succes laten bekleden met Umisol®:
• Colora in Menen
• Colora in Bornem
• Colora in Diest
• Accent in Zaventem
• Accent in Oudenaarde
• ING Waasland Shopping Center te Sint-Niklaas
• City2 Shopping Center te Brussel
• Westland Shopping Center te Anderlecht
• Galeria Saint Lambert te Luik
• Anyway Doors te Massenhoven

Zij hebben niet langer te maken met beschadigde en verkleurde displays, textiel,... Al deze etalages hebben hun uitzicht bewaard en showen de uitgestalde goederen zoals ze zijn, er worden geen kleurverschillen waargenomen.

Concreet, voor gebouwen met airco worden er energiebesparingen vastgesteld tot 30% en dit in de zomer en in de winter. De return on investment van deze bedrijven/winkels liggen maximaal tussen de 1 en 3 jaar. De Umisol® IR films werden getest volgens de Europese normen.

Umisol® IR film is ondertussen vertegenwoordigd over heel Europa, zij hebben ondertussen al een indrukwekkende referentielijst van zowel de commerciële (garages, winkels, kantoorgebouwen) als de particuliere markt.
www.toyota.be