Het Coca-Cola® Services gebouw wordt energie-efficiënter door retrofitting van haar ramen met Umisol®.

Umisol® Infrarood Blokkerende Filters geïnstalleerd in Coca-Cola® HQ in Brussel.

De meeste gebouwen verspillen energie en zijn duur om te onderhouden. Gebouwd voor de energie-efficiënte maatregelen, verspillen de meeste bestaande gebouwen energie door ontoereikende verwarmings- en koelingssystemen, slechte isolatie en inadequate enkele of dubbele beglazing. Energie-efficiëntie staat centraal in de Europese strategie met de 2020 - 2030 - 2050 EU Directieven voor slimme en duurzame groei in de EU en de progressie naar resource-efficiënte economie. Tegen 2050 doelt de EU op een significante vermindering van de emissies met 80-95% tegenover 1990. Het grootste potentieel voor energie sparen zit in gebouwen. Het plan van de Commissie omtrent energie focust op instrumenten omtrent het renovatieproces van publieke, commerciële en private gebouwen en de verbetering van de energieprestaties van de gebruikte componenten in deze gebouwen. Een verbetering van de beglazing met Umisol IR Filters is één van de opportuniteiten en kan nieuw leven blazen in bestaande gebouwen.

Heruitvinden van de ramen

Het bestaande Coca-Cola® gebouw bestond uit dubbele beglazing. Om de zonwerende waarde (g-waarde) van de beglazing te verbeteren installeerde Umisol® haar infrarood film op de 510 ramen voor een totaal van 1.660m² voor de prijs van 99.576 €. Deze retrofit van de beglazing realiseert een profijt van 14 €/m²/jaar. Deze uiterst efficiënte isolerende en transparante moderne technologie van Umisol® biedt een maximale isolatie zodat een meest constante temperatuur kan worden aangehouden en optimaliseert uw koeling en verwarming. Umisol® zonwerende films bieden een effectieve solaire oplossing gedurende de zomer en een energie-efficiënte thermische isolatie in de winter en verbeteren het binnencomfort.

Erkenningen

De Umisol® IR Filters werden recent opgenomen in de GreenQuest Mission van ABN AMRO BANK en COFELY als één van de aangewezen maatregelen ter realisatie van een CO2-neutraal kantoor. Voor de isolatie van het hoofdkantoor in Zuid-Amsterdam installeerde ABN AMRO BANK omstreeks 12.000m² Umisol® films. Andere retrofit projecten omvatten het Departement van Milieu en Kyoto van de Europese Commissie en het gebouw van het Europees Parlement.

Key Product Attributes

• Sterke warmte werende eigenschappen. U bespaart snel tot 25% op uw koeling, waardoor een verbeterd comfort wordt gecreëerd.
• Verbetering van de thermische isolatie in de winter. U kan tot 30% besparen op verwarming.
• Snelle terugverdientijd.
• Reductie van de CO2-emissies. Uw bijdrage tot een verkleining van de voetafdruk.